Inventář- zbroje

Název

OČ boj tváří v tvář

OČ proti stře-
le-
ckému útoku

Váha

Cena

Mini-
mální síla

Omezení dle povolání

-ZBROJE

 

 

 

 

 

 

Vycpávaná zbroj

2

2

35/50/60

14/16/18

3

val, hra, zlo, alch

Kožená zbroj

3

3

55/80/100

16/20/24

5

val, hra, zlo, alch

Šupinová zbroj

4

4

120/170/205

100/120/135

8

val, hra,alch

Kroužková zbroj

5

5

250/350/420

240/300/340

10

val, hra

Plátová zbroj

6

6

280/400/480

280/350/400

14

val

Rytířská zbroj

7

7

350/500/600

700/800/850

15

val

Prošívaná zbroj

2

1

29/45/54

12/15/18

-

Všichni

Pobíjená zbroj

4

6

190/215/250

210/290/350

10

val, hra,alch

Destičková zbroj

5

4

170/220/260

130/160/200

8

val, hra,alch

Plná plátová zbroj

7

8

300/450/550

820/930/990

15

val

Plně plátovaná rytířská zbroj

8

9

380/550/680

1350/1510/1730

17

val

-ŠTÍTY

 

 

 

 

 

 

Pěstní štítek

1

0

22/22/22

9/9/9

8

val, hra, zlo, alch

Malý dřevěný štít

1

1

35/50/60

4/5/6

8

val, hra

Střední lehce kovaný štít

2

2

55/75/90

11/14/17

11

val, hra

Velký těžce pokovaný štít

3

3

85/110/130

27/33/39

13

val, hra

Legionářský štít

3

4

115/135/160

78/86/94

14

val

Pavéza

5

5

200/260/300

170/195/210

17

val

Tarč(jezdecký)

7

3

300/320/340

165/190/205

17

val

-POKRÝVKY HLAVY, HELMICE

 

 

 

 

 

 

Kožená čapka

1

1

4/4/4

3,2/3,2/3,2

-

Všichni

Kroužková kukla

2

2

62/65/68

26/32/36

2

Všichni

Kónická přilba

3

3

60/65/70

90/95/105

5

val, hra, zlo, alch

Legionářská přilba

3

4

45/55/67

58/63/68

7

val, hra

Plná přilba

4

4

70/75/80

140/150/160

8

val, hra

Hrncová přilba

5

5

72/76/79

175/188/196

10

val

Kbelcovápřilba

6

6

82/85/87

205/210/215

12

val

-PLÁŠTĚ

 

 

 

 

 

 

Plášť z tvrzené koňské kůže

2

1

45/50/55

10/14/18

-

Všichni

Dračí kazajka

9

8

70/85/100

okolo 12000

7

Všichni

Plášť z tvrzené kravské kůže

1

0

40/45/50

3/5/7

-

Všichni

Ohnivý plášť zhoubného baziliška *

1

1

47/52/57

700/710/730

3

Kou

Plášť bdícímůzy *

0

0

20/22/25

120/140/170

-

Kou, alch, hra

PlášťShonosovakladiva *

2

2

60/70/85

okolo 8000

9

kou

Zelený plášť soví bavlny *

1

0

35/40/45

350/360/370

-

Kou

Svlačcový plášť svatého světla

2

1

32/35/38

400/410/420

-

Kou, hra

Plášť zrádného kněze *

0

0

25/27/29

52/54/56

-

Všichni

Oheň rudé oceli *

3

1

55/65/80

1200/1205/1210

5

Val, hra,alch, kou

Křik úzkostného raracha *

2

2

45/65/80

670/700/750

3

Všichni

Vysvětlivky: 
val.....Válečník
hra.....Hraničář
alch.....Alchymista
zlo.....Zloděj

kou.....Kouzelník
*.......Jedná se o magickou věc (tyto věci většinou nelze sehnat u klasických obchodníků)

Popisy:

Vycpávaná zbroj

Je to zbroj bez rukávů, vyrobena z několika vrstev látky, které jsou pevně sešity a na okrajích jsou zpevněny kovovými nýty. Často se také namáčí do smůly, aby získala na pevnosti. Její hlavní výhodou je jednoduchost výroby a nízká cena, ale v boji chrání spíše jak tlustá vrstva oblečení.

Kožená zbroj

Z kvalitní volské kůže se tvrzením dá vytvořit celkem pevná ochranná vrstva, která chrání převážně před čepelí soupeřovy zbraně. Hrotu meče, nebo dýky odolá ale jen těžce. Kůže může být buď tvarována v celku v pevný kyrys, nebo je nastříhána na pravidelné destičky, které se k sobě připínají kroužky, nebo přišívají hrubými provázky a nitěmi.

Šupinová zbroj

Při výrobě šupinové zbroje je nutno nejdříve vykovat jednotlivé šupiny, které se následně různými způsoby spojují. Mezi nejběžnější způsob patří přinýtování ke koženému podkladu tak, že jsou šupiny postaveny před sebe jako desky na střeše. Všechny možné způsoby zajišťují majiteli slušnou obranu proti všem možným útokům. Kovové šupiny leccos vydrží, ale zbroj zato začíná být těžká a méně ohebná a svého nositele již omezuje při pohybu.

 

Kroužková zbroj

Kroužkové zbroje jsou vyráběny z malých kovových kroužků spletených do sebe. Běžně zbroje mají kroužky jen zavřené, ale kvalitní kusy je mají snýtované. Taková zbroj vydrží i velmi tvrdé údery, což se také promítne do její ceny. Díky její struktuře není pohyb nějak náročný a obtížný. Proto je oblíbena u postav které spoléhají na svoji rychlost.

Plátová zbroj

Vrcholným dílem platnéřského umu je bezesporu plátová zbroj. Skládá se z mnoha tvarovaných plechů, které jsou spojeny nýtky a koženými přezkami, tak aby dokonale padly na tělo majitele. Všechny části na sebe přesně nasedají, aby znemožnili proniknutí jakékoliv zbraně a zároveň umožnili nositeli volný pohyb. Přes veškerou tuto snahu se ve zbroji dají najít slabiny a její nositel se musí potýkat s vahou celé zbroje.

Rytířská zbroj

Rytířská zbroj, je vlastně velice podobna plátové zbroji, je uzpůsobena spíše pro jízdní boje a má navíc jisté doplňky. Jsou to Pevnější nárameníky, lepší pláty v oblasti loktu (nekryje je pouze zepředu, ale ze všech stran), její součástí jsou také pláty na předloktí, prsty a zápěstí. Nechybí krytí na spodní části nohou a chodidla.

Prošívaná zbroj

Nejlehčí, ale také nejslabší zbrojí je prošívanice. Vyrábí se z několika vrstev látky prošité pevnou nití a často se namáčí do smůly, aby získala na pevnosti. Její velkou výhodou je jednoduchost výroby a tím pádem i cena. Bohužel v boji nechrání lépe, než několik vrstev oblečení. Prošívaná zbroj je měkká a ohebná a v boji téměř nepřekáží.

Pobíjená zbroj

Kožené zbroje je možno pro lepší ochranný účinek pobít kovovými cvočky, či plíšky, které nejen zpevní vlastní zbroj, ale i zlepší její odolnost proti proseknutí. Pobíjená zbroj stále patří mezi ty nepříliš drahé, a tak si ji mohou dovolit i méně majetní dobrodruhové.

Destičková zbroj

Výroba této zbroje je podobná, jako výroba pobíjené zbroje s tím rozdílem, že plíšky nejsou na koženku připevněny v řadách svisle k zemi, ale po elipsách od vršku. To sice umožní tu nevýhodu, že šíp, či šipka proniknou jednodušeji. Zbroj se tím ale stane odolnější proti přímému zásahu zbraní nablízko.

Plná plátová zbroj

Na první pohled je od klasické plátové zbroje od nerozeznání. Má však tu výhodu, že místa, kam bude vedena většina útoků (předloktí, hruď, vrchní část zad) mají plátování z dvojitého plechu.

Plně plátovaná rytířská zbroj

Podobně jako plná plátová zbroj.

Pěstní štítek

Jedná se o malý, dřevěný štítek připnutý řemenem na předloktí. Má průměr asi 20-25 coulů, je tlustý asi 1 coul.. Je vyroben z kvalitního a pevného dřeva, i přesto dochází k jeho častému přeseknutí. Má tu výhodu, že nijak nepřekáží a proto může být použit současně s obouruční, či střelnou zbraní.

Malý dřevěný štít

Menší dřevěný štít, vyráběný z běžného, méně kvalitního dřeva. Není nijak těžké ho shora přeseknout. Proti klasickým útokům zepředu a proti bodům se ale vcelku hodí. Jeho průměr je 45-55 coulů, tloušťka okolo 2 coulů a připíná se řemenem na ruku.

Střední, lehce kovaný štít

Štít klasických rozměrů, 65-75 coulů v průměru o tloušťce 3-4 couly, který má po okrajích a ve středu kování.

Velký, těžce kovaný štít

Štít z kvalitního dřeva o průměru 70-85 coulů a tloušťce 4-4,5 coulu. Má kování po okrajích a ve prostřed. Každý z kusu dřeva je k sobě přinýtovaný několika nýty a po celém jeho povrchu jsou kovové hřeby.

Legionářský štít

Jedná se o velký, obdélníkový a poměrně těžký štít. Rozměry 100-180 coulů X 55-100 coulů, tloušťka je okolo 3 coulů. Po okrajích má těžké kování, což jej činní téměř nemožný k přeseknutí shora. Poskytuje výbornou obranu proti šípům a ostatním druhům projektilů. Boky štítu jsou zaoblené směrem k tělu držitele. Skládá se z několika kvalitních kusů dřeva spojených k sobě lehkými nýty.

Pavéza

Jedná se o extrémně těžký pěší štít. Plně tento štít využijí jen opravdu silově velmi zdatní jedinci. V základu je mohutný kruhovitý kus z tvrdého dřeva vypoulený dopředu. Poloměr 80-120 coulů. Ke dřevu je přikovaný přesně přísedící plát kovu, zohýbaný k okraji štítu, což zajistí, že velké množství zbraní po štítu prostě sklouzne. Z vnitřní strany má navíc štít ještě koženou vystýlku.

Tarč

Tento štít plně využií také pouze silní jedinci, protože se ale jedná o jezdecký štít, postavy s nižší silou s ním nemají po kratším výcviku problém. Je to celokovový štít ve tvaru erbu, který má v pravém rohu výřez na opření kopí. Tloušťka se pohybuje v rozmezí 0,3-1 coul. Výška je asi 70-100 coulů.

Kožená čapka

Kožená čapka bývá sešita z několika kusů kůže, tak aby pasovala na hlavu. Často se přivazuje pod bradou. Jednoduchá výroba se příznivě projeví na její ceně a dostupnosti. Bohužel je ochrana čapky proti těžším zbraním mizivá.

Kroužková kukla

Podobným způsobem, jakým se vyrábí drátěná košile, se spojováním kovových kroužků do sebe zhotovuje i kroužková kukla. Kryje celou hlavu a krk, vyjma obličeje.

Kónická přilba

Další velmi rozšířená ochrana hlavy je kónická přilba. Vyrábí se z několika plechů, není příliš těžká a po jejím kuželovitém tvaru dobře sklouzávájí údery. Bohužel tato helma nekryje krk, což je její asi největší slabina.

Legionářská přilba

Je velmi podobná konické přilbě s tím rozdílem že má uvnitř koženou vystýlku, která ztlumí případný náraz šípu, či drtivé zbraně.

Plná přilba

Do této skupiny patří široká škála přilbic různých tvarů a provedení. Některé z nich tvarově navazují na přilbu konickou, jiné kopírují tvar hlavy a zepředu jsou vybaveny odklopným hledím. Všechny mají jednu společnou důležitou vlastnost, dobře kryjí celou hlavu včetně krku.

Hrncová přilba

Hrncová přilba má většinou válcovitý tvar, kryje celou hlavu a není vybavena žádnými pohyblivými částmi. Tvoří ji několik pevně snýtovaných částí plechu. Tyto přilby se provádějí v mnoha různých provedeních a tvarech, všechny se ovšem vyznačují úzkými průzory pro výhled, značnou masivností provedení a vysokou váhou.

Kbelcová přilba

I když kbelcová přilba vychází z přilby hrncové, překonává ji svou masivností, velikostí a vahou. Proto se kbelcová helma nenosí na hlavě, ale dosazuje se až na ramena bojovníka. Pro boj muže proti muži není vhodná, používají ji především jízdní bojovníci.

Plášť z tvrzené koňské kůže

Tato skupina plášťů zahrnuje ty vyrobené ze smůlou tvrzené koňské kůže. Téměř neomezují pohyb, jsou váhově lehké a chrání tělo před lehčími sečnými ranami.

Dračí kazajka

Jedná se o velmi drahý plášť. Základem je dvojvrstevný kožený oblek, mezi těmito vrstvami jsou po spirálách našity dračí šupiny tak, že je nelze zvnějšku vidět. Za tímto nenápadným oděvem se ale skrývá obrovská obranná síla a výdrž.

Plášť z tvrzené kravské kůže

Jedná se o skupinu běžně používaných plášťů vyrobených z kravské kůže.

Ohnivý plášť zhoubného baziliška

Na první pohled obyčejný plášť z černé koňské kůže s červeným vypolstrováním uvnitř. Při rozevření lze zevnitř spatřit velmi malé safíry, které jakoby na plášti samy držely. Pokud si tento plášť navlékne postava s dobrým, nebo neutrálním přesvědčením, dočasně plášť ztrácí svoji magickou moc a navíc, po hodině nošení začne plášť lehce pálit. Toto se stále více a více stupňuje až se teplota stává neúnosnou. Pokud by však taková postava přesto zkusila plášť mít dále na sobě, po dni nošení by vzplanul modrým plamenem. To samé by se stalo i zlé postavě, pokud by nebyla kouzelníkem. Kouzelník se zlým přesvědčením získává +10% na poškození útočnými ohnivými kouzly. Kouzelník se také stává částečně imunní proti ohni a ohnivým kouzlům. Plášť je schopen za každý 1 den pohltit zranění ohněm (pochodeň, olej, láva, dračí dech, kouzla související s ohněm…) za 40 životů. Pokud by plášť měl pohltit více, okamžitě vzplane modrým plamenem, ale svého majitele nezraní.

Plášť bdící múzy

Tento plášť vypadá jako plášť z kravské kůže, který má v oblasti páteře červené klikatění. Svou magickou mocí však podporuje pouze postavy, z kterých nějakým způsobem „cítí“ magii (alch, kou, hra). Na ostatní nijak nepůsobí. Jeho magické schopnosti spočívají v tom, že pokud má postava plášť na sobě, tak jí nedovolí usnout. Ovšem nijak nezmírní únavu postavy! Usínající postava dostane velmi slabý, lehce bolestivý impuls. Částečně také protřepává svaly unavené postavě.. tj. přidává +1 k pohyblivosti s velkým naložením.

Plášť Shonosova kladiva

Shonos byl bájný trpasličí válečník, doslova drtič a ničitel. Kolovalo o něm mnoho bájí a pověstí. Někdo přisuzoval jeho likvidační sílu jemu samému, někdo jeho mohutnému, v barvách ohně zářícímu, kladivu se zelenými runovými nápisy po stranách. Ať tak či tak, tento plášť s ním nemá nic společného, až snad na samotný název. Takto tento plášť pojmenoval alchymista také z rodu trpaslíků, který jej vyrobil. Je to práce pro opravdu velmi zkušené alchymisty a také se to nepříjemně odráží na ceně. Tak konečně tedy k plášti samotnému. Jako základ poslouží černý plášť z koňské kůže. Z vnější strany je posázený různými runami zelené barvy (tyto alchymista nevytváří, poté co zhotoví plášť runy se začnou samy objevovat, tak se dá zjistil, jestli byla výroba úspěšná). Runová slova se každý druhý den přesně o půlnoci mění. Tyto runy velmi lehce září, proto ve tmě je možné je zahlédnout. Magické schopnosti pláště je schopen využít pouze kouzelník a alchymista. Plášť je schopen rozpoznat jejich vnitřní energii a schopnosti. Magické schopnosti pláště se aktivují poté, co si jej oprávněná osoba navlékne a zapne všechny čtyři knoflíky (většinou ze smaragdů). Pokud by takto učinila neoprávněná osoba, začal by plášť vydávat ohromný řehotavý a děsivý křik. Asi půl směny poté by z něj vyšlehl zelený obláček dýmu a plášť by navždy ztratil svoji magickou moc. Nyní k magickým schopnostem pláště. Pokud je nositel zraněn jednou ranou za více než 1/5 životů, vyšlehne do všech (tedy i spojeneckých) postav ohnivý šíp (nehmotný) a zraní je za 1-6 životů, pokud se jedná o ZkD postavu, není zraněna vůbec, ZmD postavy jsou zraněny za 1-3. Pokud je nějaká postava velmi těžce zraněna (méně než 1/8 životů, popř. 1 život), smrtelně zraněna, či dokonce zabita, zjeví se nad ní mohutné Shonosovo kladivo, jež vidí pouze umírající nositel a útočník a udeří ohromnou silou do útočníka, který nositele zranil, útok je roven 3x počtu životů, jež útočník nositeli v průběhu boje ubral. Také první nemagický útok, vedený na nositele, jej vůbec nezraní (pokud se nejedná o zranění za více než 1/2 životů), vypadá to tak, že útočník nositele zraní, ten ucítí příjemné teplo po celém těle (necítí bolest) a rána se zacelí.)

Zelený plášť soví bavlny

Tento plášť vypadá na pohled komicky, spíše jako starý zelený svetr v rozměrech pláště. Skrývá se v něm však nemalá kouzelná moc. Tu je však schopen využít pouze kouzelník. Plášť má výbornou vlastnost, postavě umožní mnohem lépe udržet pozornost, udržuje její mysl klidnou a vyrovnanou (při sesílání kouzel ve stresových situacích je postava bez postihu, či dokonce s bonusem, pokud nemá uvedeno v charakteru, že je děsný zmatkář =) ), pokud měla dostatek kvalitního odpočinku, získává úžasnou paměť. Číselně získává +1 k Int (dočasně). Tím však možnosti pláště nekončí. Má své uplatnění i při nebezpečí. Pokud by kouzelník přišel do kontaktu s nějakým jedem, získal by bonus k Odl +4. Problém tohoto pláště je v tom, že po vyrobení jeho magické schopnosti po měsíci vyprchají.

Svlačcový plášť svatého světla

Tento plášť je vyrobený z velmi hebké látky bílé barvy, v zádové části jsou čtyři čtverce modré barvy (nezářící), které jakoby obíhaly po kružnici. Magické schopnosti pláště se aktivují, pouze má-li nositel nějakou vnitřní sílu. Všechny jeho schopnosti jsou spojeny s bojovým využitím. A to proti nemrtvým. Pokud nositel používá jakýkoliv typ meče při boji s nemrtvými, jeho meč zraňuje, jakoby byl potřený svěcenou vodou. (pokud je navíc skutečně potřen, jeho síla se ještě zvýší). Nemrtvý útočník (pouze nižší kvality…kostlivec, zombie, ghúl), který nositele zranil, může být s 15% šancí pláštěm zabit. Náhle jej začnou prorůstat nazelenále světélkující kořeny, na podkladu nezáleží, jedná se o kouzlo, které jakoby nemrtvého vtáhne do podlahy a ta zůstane neporušena. Také první 3 útoky vedené na nositele (pokud mají UČ nižší než 15), jsou pláštěm zastaveny. (pokud mají vyšší než 15, nositel dostane plný útok-OČ-3).

Plášť zrádného kněze

Tento plášť vypadá jako plášť z kravské kůže (hnědý s bílými fleky), tyto tam však nejsou kvůli kravské kůži, ale za každou ZkD, či ZmD zabitou postavu se zde jeden zjeví. Kouzelné schopnosti pláště slouží pouze ZkZ postavám s Int vyšší než 14 a jsou to následující. Pokud postava přijde do kontaktu s dobrým kouzelníkem tento má o 15% nižší pravděpodobnost na seslání kouzla (cítí podivnou úzkost a dunění v hlavě), všechna kouzla z oboru magie světla, či spojená s hlubokou vírou (motlitby atd.) zaměřená na nositele mají o 50% nižší pravděpodobnost úspěchu. Nositel má také bonus k útoku TvT, +4 pokud se jedná o Elfa, +3 pokud o hobita, +2 člověk, kudůk, +1 Trpaslík. Další schopností je, že plášť se snaží navrtat do mysli postavám N, ZmD, ZkD. Past 6-Int (každé kolo), pokud se úspěšně do mysli dostane, pak se každé kolo bude pokoušet vyvolat strašný zmatek a vyvolat hlasité ječení v jejich hlavě, takováto postava na 1 kolo ztrácí rovnováhu a v bezvědomí padá na zem. Past 6-Odl.

 

© 2012 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode