Značení ve hře
Míry a váhy
Délka: 1 míle = 1000 sáhů; 1 sáh = 100 coulů (1 míle odpovídá 1 km; 1 sáh odpovídá 1 metru; 1 coul odpovídá 1 cm)
Objem: 1 čtvrtka odpovídá 1 litru
Hmotnost: 1mn (mince) odpovídá cca 50 gramům, tedy 20 mn odpovídá 1 kg
Magenergie: Magenergie je základem jakýchkoliv kouzel v DrD. Tak jako k vyražení dveří je potřeba energie, k jejich otevření kouzlem je zapotřebí magenergie. Každé hraničářovo nebo kouzelníkovo kouzlo spotřebuje určité množství magenergie. Jednotkou magenergie je 1 mag. Říkáme například 'hraničářova magenergie je dvanáct magů' nebo 'toto kouzlo stojí tři magy' a podobně. Více se dozvíte, pokud si vyberete povolání, které s magenergií pracuje - v příslušné kapitole o zvláštních vlastnostech povolání.
Měnový systém
Ve světě DrD používáme, jak jste si jistě všimli, jiné peníze než v reálu. Ve světě DrD máme tři základní druhy peněz - zlaťáky, stříbrňáky a měďáky. Jejich vzájemný vztah je následující: jeden zlaťák odpovídá deseti stříbrňákům, jeden stříbrňák odpovídá deseti měďákům, takže jeden zlaťák odpovídá sto měďákům. Ani ve světě DrD však nejsou zlaťáky z pravého zlata. Ve skutečnosti zlaťák obsahuje jen desetinu zlata, zbytek tvoří různé příměsi. Stejné rozdělení kovů platí i u stříbrňáku. Na nákup jedné mince z ryzího zlata je tedy třeba deset zlaťáků (nebo sto stříbrňáků), na nákup jedné mince z ryzího stříbra je zapotřebí 1 zlaťák (nebo deset stříbrňáků).
Zkratky:
DrD – Dračí doupě
PJ – Pán jeskyně
k6 – šestistěnná kostka
k10 – desetistěnná kostka
k% - procentuální hod (desetistěnnou) kostkou
žt – životy
zt – zkušenosti
mn – mince
zl – zlaté
st – stříbrné
mk – měděné
ÚČ - útočné číslo
OČ - obranné číslo
OZ - obrana zbraně
KZ - kvalita zbroje
Krčma u Dvou Bratří - Dračí Doupě
https://atlantis002.webnode.cz/