Značení ve hře

Míry a váhy

Délka: 1 míle = 1000 sáhů; 1 sáh = 100 coulů (1 míle odpovídá 1 km; 1 sáh odpovídá 1 metru; 1 coul odpovídá 1 cm)

Objem: 1 čtvrtka odpovídá 1 litru

Hmotnost: 1mn (mince) odpovídá cca 50 gramům, tedy 20 mn odpovídá 1 kg

 

Magenergie: Magenergie je základem jakýchkoliv kouzel v DrD. Tak jako k vyražení dveří je potřeba energie, k jejich otevření kouzlem je zapotřebí magenergie. Každé hraničářovo nebo kouzelníkovo kouzlo spotřebuje určité množství magenergie. Jednotkou magenergie je 1 mag. Říkáme například 'hraničářova magenergie je dvanáct magů' nebo 'toto kouzlo stojí tři magy' a podobně. Více se dozvíte, pokud si vyberete povolání, které s magenergií pracuje - v příslušné kapitole o zvláštních vlastnostech povolání.

Měnový systém

Ve světě DrD používáme, jak jste si jistě všimli, jiné peníze než v reálu. Ve světě DrD máme tři základní druhy peněz - zlaťáky, stříbrňáky a měďáky. Jejich vzájemný vztah je následující: jeden zlaťák odpovídá deseti stříbrňákům, jeden stříbrňák odpovídá deseti měďákům, takže jeden zlaťák odpovídá sto měďákům. Ani ve světě DrD však nejsou zlaťáky z pravého zlata. Ve skutečnosti zlaťák obsahuje jen desetinu zlata, zbytek tvoří různé příměsi. Stejné rozdělení kovů platí i u stříbrňáku. Na nákup jedné mince z ryzího zlata je tedy třeba deset zlaťáků (nebo sto stříbrňáků), na nákup jedné mince z ryzího stříbra je zapotřebí 1 zlaťák (nebo deset stříbrňáků).

Zkratky:

DrD – Dračí doupě

PJ – Pán jeskyně

k6 – šestistěnná kostka

k10 – desetistěnná kostka

k% - procentuální hod (desetistěnnou) kostkou

žt – životy

zt – zkušenosti

mn – mince

zl – zlaté

st – stříbrné

mk – měděné

ÚČ - útočné číslo

OČ - obranné číslo

OZ - obrana zbraně

KZ - kvalita zbroje

 

© 2012 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode