Tvorba postavy

vodní tanečník Sirio v posledním střetu

Tabulka vlastností podle rasy

Rasa

Síla

Obratnost

Odolnost

Inteligence

Charisma

 

Hobit

3-8

11-16

8-13

10-51

8-18

 

Kůdůk

5-10

10-15

10-15

9-14

7-12

 

Trpaslík

7-12

7-12

12-17

8-13

7-12

 

Elf

6-11

10-15

6-11

12-17

8-18

 

Člověk

6-16

9-14

9-14

10-15

2-17

 

Barbar

10-15

8-13

11-16

6-11

1-16

 

Kroll

11-16

5-10

13-18

2-7

1-11

 

 

Tabulka vlastností podle povolání

Povolání

Síla

Obratnost

Odolnost

Inteligence

Charisma

 

Válečník

13-18

X

13-18

X

X

 

Hraničář

11-16

X

X

12-17

X

 

Alchymista

X

13-18

12-17

X

X

 

Kouzelník

X

X

X

14-19

13-18

 

Zloděj

X

14-19

X

X

12-17

 

 

Tabulka oprav

Rasa

Síla

Obratnost

Odolnost

Inteligence

Charisma

 

Hobit

-5

+2

0

-2

+3

 

Kůdůk

-3

+1

+1

-2

0

 

Trpaslík

+1

-2

+3

-3

-2

 

Elf

0

+1

-4

+2

+2

 

Člověk

0

0

0

0

0

 

Barbar

+1

-1

+1

0

-2

 

Kroll

+3

-4

+3

-6

-5

 

 

Tabulka bonusů a postihů

Stupeň

Bonus (postih)

1

-5

2 –3

-4

4 – 5

-3

6 – 7

-2

8 – 9

-1

10 – 12

0

13 – 14

+1

15 – 16

+2

17 – 18

+3

19 – 20

+4

21

+5

 

Tvorba postavy

Pokud máš vybranou rasu a povolání. Je potřeba určit jaké vlastnosti bude tvá postava mít.

Tvá postava má pět vlastností: sílu, obratnost, odolnost, inteligenci a charismu.

Tyto vlastnosti se určují jen na začátku hry

Síla – stanoví jak je tvá postava silná. Bonus za sílu hraje roli všude kde je potřebná síla , ale především  ovlivńuje útočné číslo tvé postavy.

Obratnost – je vlastnost na které především závisí tvé obranné číslo, ale i střelba z luku… .

Odolnost – určuje: jaké zranění způsubí tvé postavě jed, jak dokáže odolávat nepříznivému počasí, s kolika životy je neschopna boje… .

Inteligence – zahrnuje bystrost, všímavost, zdravý rozum a duševní sílu. Hraje roli především roli u čarodějů a hraničářů… .

Charisma – (kouzlo osobnosti) je důležité pro vyjednávání, domlouvání, přemlouvání… .

Stupeň vlastností tvé postavy jsou dány: rasou, povoláním, do jisté míry i náhodou (viz. tabulky)   

 Postup určení vlastností tvé postavy:

 1, Od prvního čísla v tabulce „Tabulka vlastností podle rasy“ od druhého čísla. Pokud dosáhneš 5,házíš jednou 10,dvakrát, 15, třikrát

2, Takto určený počet hodů odečti od prvního čísla. Obdržíš číslo, které musíš k hodu přičíst.

PŘÍKLAD – mějme rozsah 6-16.

 1, Odečteme 6 (prví číslo) od 16 (druhé číslo). Dostaneme 10, tedy musíme házet dvakrát.

2, Od 6 (prví číslo)odečteme 2 (počet hodů). Dostaneme 4 a tedy k počtu hodů musíme přičíst 4. Je to tedy 2k6+4

 Tento postup určování se však týká jen vlastností, které nesouvisí s povoláním. Každé povolání totiž tříbí a zlepšuje vlastnosti, které jsou v povolání nejvíce zapotřebí např. zloděj – obratnost, charisma. Proto má zloděj větší obratnost než válečník.

Základními vlastnostmi postavy jsou:

Válečník – síla – odolnost

Hraničář – síla – inteligence

Kouzelník – inteligence – charisma

Alchymista – obratnost – odolnost

Zloděj – obratnost – charisma

Změnu provedeš jen zaměněním hodnoty v tabulce „Tabulka vlastností podle rasy“ s hodnotou v tabulce „Tabulka vlastností podle povolání“

K tomuto výsledku musíte ještě přičíst bonus nebo postih za rasu y tabulky „Tabulka oprav“.

Výsledek (stupeň), který vám vyjde, zhodnoť s tabulkou „Tabulka bonusů a postihů“

Pokud vám vše vzšlo a klaplo vám gratuluji, překonali jste jednu z těžkých částí Dračího doupěte, ale čekají vás ještě daleko těžší počty J.

 

Určení počtu životů

 Počet životů úroveň od úrovně stoupá. Při přechodu na další úroveň si určíš počet životů s pomocí “Tabulka životů”

První sloupeček určuje povolání, druhý sloupeček určuje počet životů na první úrovni a třetí sloupeček určuje, jakou kostkou budete házet, abys určil, kolik životů ti přibylo. K výsledku hodu přičti bonus nebo postih za odolnost.

Tabulka životů

Povolání

Zákl. počet

+ životy

Válečník

10

+ 1k10

Hraničář

8

+ 1k6 + 2

Alchymista

7

+ 1k6 + 1

Kouzelník

6

+ 1k6

Zloděj

6

+ 1k6

  

 

Psychické vlastnosti a přesvědčení

Už jste si určili fyzické rysy své postavy ale ještě vám chybí psychické vlastnosti vaší postavy.

S Pánem  jeskyně se domluvíte na původu vaší postavy, na jejích vlastnostech, cílech a snech. Na závěr si do osobního deníku zapíšete, jaké věci má momentálně tvá postava u sebe, kde momentálně je a s kým se už seznámil.

Přesvědčení: psychické vlastnosti musí být v dračím doupěti nějak číselně znázorněny, proto vám sem dám tabulku „Určování přesvědčení“. Tyto vlastnosti dělíme na pět tříd: 1,zákonné dobro (zkd) 2,zmatené dobro (zmd) 3,neutrální (n) 4,zmatené zlo (zmd) 5,zákonné zlo (zkz). Do podrobna si je probereme dále.

Tabulka přesvědčení

Rasa

1

2

3

4

5

6

7

8

9

0

Hobit

ZkD

ZkD

ZmD

ZmD

ZmD

N

N

ZmZ

ZmZ

ZkZ

Kůdůk

ZkD

ZkD

ZmD

ZmD

ZmD

N

N

ZmZ

ZmZ

ZkZ

Trpaslík

ZkD

ZkD

ZmD

ZmD

N

N

N

ZmZ

ZmZ

ZkZ

Elf

ZkD

ZkD

ZkD

ZmD

ZmD

ZmD

N

N

ZmZ

ZmZ

Člověk

ZkD

ZkD

ZmD

ZmD

N

N

ZmZ

ZmZ

ZkZ

ZkZ

Barbar

ZkD

ZmD

ZmD

N

N

N

ZmZ

ZmZ

ZkZ

ZkZ

Kroll

ZmD

ZmD

N

N

N

ZmZ

ZmZ

ZmZ

ZkZ

ZkZ

Zákonné dobro: Zákonně dobré postavy jsou osoby, které myslí pouze na porospěch svých přátel a všeho dobrého na světě. Jsou objetavé, pokorné, nepotřebují peníze, jsou ochotny nasadit život za dobrou věc, jsou spravedlivé, nelžou, ale mohou být poněkud zaslepené konáním dobra.

Zmatené dobro: Zmateně dobré postavy jsou hodné a obětavé a však mohou mít i drobné nedostatky. V konání dobra sou umírněnější než postavy zákonně dobré.

Neutrální: Tyto postavy jsou ještě v zásadě dobří a jakž takž čestní ale mohou být prchliví, hamižní, krutí, mít rádi zlato a hlavně myslí jen na sebe.

Zmatené zlo: Tyto osoby se chovají arogantně, hamižně, nevrlé, podlézavé, bezohledné, kruté. Nedokáží se příliš dobře přetvařovat. Přesto své přátele nezradí, dokud je pro ni výhodné držet s nimi. Prostě se rozhodne podle sebe a výčitkami svědomí rozhodně trpět nebude.

Zákonné zlo: Tyto osoby se chladno krevně a promyšleně, snaží přinést do světa co nejvíse zla. Škodí všem a nemusí z toho mít nějaký užitek. Někdy mohou přectírat zájem o peníze, ale  v hloubi duše jimy pohrdají. Jsou odvážní nelítostní a krutí.

 

Úroveň: zkušenosti které vám udělí Pán jeskyně se přičítají k stávající hodnotě zkušeností. Když skušenosti tvé postavy přesáhne určitou hranici. Říkáme že přestoupila na další úroveň. Kolik zkušeností potřebuje tvá postava k přestupu na další úroveň se dozvíš v tabulce „Tabulka zkušeností“

Tabulka zkušenosti

úroveň

válečník

hraničář

alchymista

kouzelník

zloděj

1

0

0

0

0

0

2

450

525

575

610

375

3

900

1050

1150

1250

730

4

1825

2075

2300

2575

1575

5

3675

4125

4650

5250

3450

6

7400

8225

9325

10750

7450

 

 

© 2012 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode