Tvorba postavy
Tabulka vlastností podle rasy |
||||||
Rasa |
Síla |
Obratnost |
Odolnost |
Inteligence |
Charisma |
|
Hobit |
3-8 |
11-16 |
8-13 |
10-51 |
8-18 |
|
Kůdůk |
5-10 |
10-15 |
10-15 |
9-14 |
7-12 |
|
Trpaslík |
7-12 |
7-12 |
12-17 |
8-13 |
7-12 |
|
Elf |
6-11 |
10-15 |
6-11 |
12-17 |
8-18 |
|
Člověk |
6-16 |
9-14 |
9-14 |
10-15 |
2-17 |
|
Barbar |
10-15 |
8-13 |
11-16 |
6-11 |
1-16 |
|
Kroll |
11-16 |
5-10 |
13-18 |
2-7 |
1-11 |
|
Tabulka vlastností podle povolání |
||||||
Povolání |
Síla |
Obratnost |
Odolnost |
Inteligence |
Charisma |
|
Válečník |
13-18 |
X |
13-18 |
X |
X |
|
Hraničář |
11-16 |
X |
X |
12-17 |
X |
|
Alchymista |
X |
13-18 |
12-17 |
X |
X |
|
Kouzelník |
X |
X |
X |
14-19 |
13-18 |
|
Zloděj |
X |
14-19 |
X |
X |
12-17 |
|
Tabulka oprav |
||||||
Rasa |
Síla |
Obratnost |
Odolnost |
Inteligence |
Charisma |
|
Hobit |
-5 |
+2 |
0 |
-2 |
+3 |
|
Kůdůk |
-3 |
+1 |
+1 |
-2 |
0 |
|
Trpaslík |
+1 |
-2 |
+3 |
-3 |
-2 |
|
Elf |
0 |
+1 |
-4 |
+2 |
+2 |
|
Člověk |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Barbar |
+1 |
-1 |
+1 |
0 |
-2 |
|
Kroll |
+3 |
-4 |
+3 |
-6 |
-5 |
|
Tabulka bonusů a postihů |
|
Stupeň |
Bonus (postih) |
1 |
-5 |
2 –3 |
-4 |
4 – 5 |
-3 |
6 – 7 |
-2 |
8 – 9 |
-1 |
10 – 12 |
0 |
13 – 14 |
+1 |
15 – 16 |
+2 |
17 – 18 |
+3 |
19 – 20 |
+4 |
21 |
+5 |
Tvorba postavy
Pokud máš vybranou rasu a povolání. Je potřeba určit jaké vlastnosti bude tvá postava mít.
Tvá postava má pět vlastností: sílu, obratnost, odolnost, inteligenci a charismu.
Tyto vlastnosti se určují jen na začátku hry
Síla – stanoví jak je tvá postava silná. Bonus za sílu hraje roli všude kde je potřebná síla , ale především ovlivńuje útočné číslo tvé postavy.
Obratnost – je vlastnost na které především závisí tvé obranné číslo, ale i střelba z luku… .
Odolnost – určuje: jaké zranění způsubí tvé postavě jed, jak dokáže odolávat nepříznivému počasí, s kolika životy je neschopna boje… .
Inteligence – zahrnuje bystrost, všímavost, zdravý rozum a duševní sílu. Hraje roli především roli u čarodějů a hraničářů… .
Charisma – (kouzlo osobnosti) je důležité pro vyjednávání, domlouvání, přemlouvání… .
Stupeň vlastností tvé postavy jsou dány: rasou, povoláním, do jisté míry i náhodou (viz. tabulky)
Postup určení vlastností tvé postavy:
1, Od prvního čísla v tabulce „Tabulka vlastností podle rasy“ od druhého čísla. Pokud dosáhneš 5,házíš jednou 10,dvakrát, 15, třikrát
2, Takto určený počet hodů odečti od prvního čísla. Obdržíš číslo, které musíš k hodu přičíst.
PŘÍKLAD – mějme rozsah 6-16.
1, Odečteme 6 (prví číslo) od 16 (druhé číslo). Dostaneme 10, tedy musíme házet dvakrát.
2, Od 6 (prví číslo)odečteme 2 (počet hodů). Dostaneme 4 a tedy k počtu hodů musíme přičíst 4. Je to tedy 2k6+4
Tento postup určování se však týká jen vlastností, které nesouvisí s povoláním. Každé povolání totiž tříbí a zlepšuje vlastnosti, které jsou v povolání nejvíce zapotřebí např. zloděj – obratnost, charisma. Proto má zloděj větší obratnost než válečník.
Základními vlastnostmi postavy jsou:
Válečník – síla – odolnost
Hraničář – síla – inteligence
Kouzelník – inteligence – charisma
Alchymista – obratnost – odolnost
Zloděj – obratnost – charisma
Změnu provedeš jen zaměněním hodnoty v tabulce „Tabulka vlastností podle rasy“ s hodnotou v tabulce „Tabulka vlastností podle povolání“
K tomuto výsledku musíte ještě přičíst bonus nebo postih za rasu y tabulky „Tabulka oprav“.
Výsledek (stupeň), který vám vyjde, zhodnoť s tabulkou „Tabulka bonusů a postihů“
Pokud vám vše vzšlo a klaplo vám gratuluji, překonali jste jednu z těžkých částí Dračího doupěte, ale čekají vás ještě daleko těžší počty J.
Určení počtu životů
Počet životů úroveň od úrovně stoupá. Při přechodu na další úroveň si určíš počet životů s pomocí “Tabulka životů”
První sloupeček určuje povolání, druhý sloupeček určuje počet životů na první úrovni a třetí sloupeček určuje, jakou kostkou budete házet, abys určil, kolik životů ti přibylo. K výsledku hodu přičti bonus nebo postih za odolnost.
Tabulka životů |
||
Povolání |
Zákl. počet |
+ životy |
Válečník |
10 |
+ 1k10 |
Hraničář |
8 |
+ 1k6 + 2 |
Alchymista |
7 |
+ 1k6 + 1 |
Kouzelník |
6 |
+ 1k6 |
Zloděj |
6 |
+ 1k6 |
Psychické vlastnosti a přesvědčení
Už jste si určili fyzické rysy své postavy ale ještě vám chybí psychické vlastnosti vaší postavy.
S Pánem jeskyně se domluvíte na původu vaší postavy, na jejích vlastnostech, cílech a snech. Na závěr si do osobního deníku zapíšete, jaké věci má momentálně tvá postava u sebe, kde momentálně je a s kým se už seznámil.
Přesvědčení: psychické vlastnosti musí být v dračím doupěti nějak číselně znázorněny, proto vám sem dám tabulku „Určování přesvědčení“. Tyto vlastnosti dělíme na pět tříd: 1,zákonné dobro (zkd) 2,zmatené dobro (zmd) 3,neutrální (n) 4,zmatené zlo (zmd) 5,zákonné zlo (zkz). Do podrobna si je probereme dále.
Tabulka přesvědčení |
||||||||||
Rasa |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
0 |
Hobit |
ZkD |
ZkD |
ZmD |
ZmD |
ZmD |
N |
N |
ZmZ |
ZmZ |
ZkZ |
Kůdůk |
ZkD |
ZkD |
ZmD |
ZmD |
ZmD |
N |
N |
ZmZ |
ZmZ |
ZkZ |
Trpaslík |
ZkD |
ZkD |
ZmD |
ZmD |
N |
N |
N |
ZmZ |
ZmZ |
ZkZ |
Elf |
ZkD |
ZkD |
ZkD |
ZmD |
ZmD |
ZmD |
N |
N |
ZmZ |
ZmZ |
Člověk |
ZkD |
ZkD |
ZmD |
ZmD |
N |
N |
ZmZ |
ZmZ |
ZkZ |
ZkZ |
Barbar |
ZkD |
ZmD |
ZmD |
N |
N |
N |
ZmZ |
ZmZ |
ZkZ |
ZkZ |
Kroll |
ZmD |
ZmD |
N |
N |
N |
ZmZ |
ZmZ |
ZmZ |
ZkZ |
ZkZ |
Zákonné dobro: Zákonně dobré postavy jsou osoby, které myslí pouze na porospěch svých přátel a všeho dobrého na světě. Jsou objetavé, pokorné, nepotřebují peníze, jsou ochotny nasadit život za dobrou věc, jsou spravedlivé, nelžou, ale mohou být poněkud zaslepené konáním dobra.
Zmatené dobro: Zmateně dobré postavy jsou hodné a obětavé a však mohou mít i drobné nedostatky. V konání dobra sou umírněnější než postavy zákonně dobré.
Neutrální: Tyto postavy jsou ještě v zásadě dobří a jakž takž čestní ale mohou být prchliví, hamižní, krutí, mít rádi zlato a hlavně myslí jen na sebe.
Zmatené zlo: Tyto osoby se chovají arogantně, hamižně, nevrlé, podlézavé, bezohledné, kruté. Nedokáží se příliš dobře přetvařovat. Přesto své přátele nezradí, dokud je pro ni výhodné držet s nimi. Prostě se rozhodne podle sebe a výčitkami svědomí rozhodně trpět nebude.
Zákonné zlo: Tyto osoby se chladno krevně a promyšleně, snaží přinést do světa co nejvíse zla. Škodí všem a nemusí z toho mít nějaký užitek. Někdy mohou přectírat zájem o peníze, ale v hloubi duše jimy pohrdají. Jsou odvážní nelítostní a krutí.
Úroveň: zkušenosti které vám udělí Pán jeskyně se přičítají k stávající hodnotě zkušeností. Když skušenosti tvé postavy přesáhne určitou hranici. Říkáme že přestoupila na další úroveň. Kolik zkušeností potřebuje tvá postava k přestupu na další úroveň se dozvíš v tabulce „Tabulka zkušeností“
Tabulka zkušenosti |
|||||
úroveň |
válečník |
hraničář |
alchymista |
kouzelník |
zloděj |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
450 |
525 |
575 |
610 |
375 |
3 |
900 |
1050 |
1150 |
1250 |
730 |
4 |
1825 |
2075 |
2300 |
2575 |
1575 |
5 |
3675 |
4125 |
4650 |
5250 |
3450 |
6 |
7400 |
8225 |
9325 |
10750 |
7450 |
Krčma u Dvou Bratří - Dračí Doupě
https://atlantis002.webnode.cz/